Одеса

Одеський порт – один з найбільших портів басейнів Чорного та Азовського морів, розташований у північно-західній частині Чорного моря на історично заснованих торгових шляхах між Сходом і Заходом. Порт є лідером за обсягами вантажоперевезень серед портів України та найбільшим пасажирським портом на Чорному морі.
  • Загальний опис
  • Якірні стоянки
  • Artboard 78 Обмеження
  • Приплив
  • Погодні обмеження
  • Робочий час
  • Послуги
  • Вимоги щодо баластних вод
  • Карти
  • Фотографії

Загальний опис

Код  UN/LOCODE: UAODS
Шир/дов: 46°32’N / 30°54’Е
B.A. Nautical Chart No: 2205, 2212, 2232, 2243
Admiralty Sailing Directions: NP24
Часовий пояс: UTC +2 (UTC +3 протягом літнього часу)

Територія порту, який захищен хвилерізом, складається з 141 га та 54 причалів із загальною довжиною причальної лінії понад 9 км.

 

Технічні можливості порту дозволяють перевантажувати понад 25 мільйонів тонн сухих та 25 мільйонів тонн сипучих вантажів щорічно.

 

Контейнерні термінали забезпечують обробку понад 900 000 TEU на рік.

 

Пасажирський термінал здатний обслуговувати до 4 мільйонів туристів на рік.

 

Через порт перевозяться такі види вантажів, як нафта та нафтопродукти, скраплений газ, тропічні та рослинні олії, технічні масла, контейнери всіх типів та розмірів, чорні та кольорові метали, руда, чавун, цукор, зерно, швидкопсувні матеріали, різні вантажі в мішках, ящиках, пакетах, автотранспорт, тощо. Винятками є вантажі, які потенційно небезпечні для навколишнього середовища.

 

На території порту є вісім терміналів для переробки сухих вантажів, пасажирський термінал, нафтова гавань та два контейнерні термінали, термінали для переробки рослинних та технічних масел, а також спеціалізовані причали для суден типу Ro-Ro. На території карантинного причалу діє вільна (спеціальна) економічна зона “Порто-Франко”. Розвинена транспортна інфраструктура дозволяє здійснювати доставку вантажів у порт автомобільним, залізничним, морським та річковим транспортом.

 

Сучасний порт являє собою форму державно-приватного партнерства, що об’єднує понад 400 компаній малого та середнього бізнесу, які здійснюють широкий спектр портових послуг.

Якірні стоянки

На одеському морському рейді існує дві якірні стоянки:

  • No 354: для великих суден, танкерів, суден з небезпечними вантажами та інших суден, що очікують на вхід до порту.
  • No 355: для суден, що заходять у порт або виходять із порту, та суден, які приймають воду, запаси, паливо або проходять дрібний ремонт.

Обмеження

Порт може приймати суда з:

  • Максимальною длиною LOA 250 м (300 м для контейнерних суден)
  • Максимальною осадкою 12.5 м (14 м для контейнерних суден)

 

Солоність: 1010 – 1012

Приплив

Існує приплив, що зумовлений силою та напрямком вітра, який коливається в межах 40-60 см.

Погодні обмеження

Порт відкритий для навігації цілий рік, за умови фактичної погоди, швидкісті вітру, рівня моря та льодової ситуації. В суворі зими протягом близько 30 днів на рік допомогу надає криголам.

Робочий час

Порт працює 24 години на день, 7 днів на тиждень, цілий рік.

Послуги

  • Бункерування
  • Постачання прісної води
  • Заміна екіпажу
  • Постачання провізії та запасів
  • Водолазна інспекція
  • Ремонтування
  • Очищення трюмів
  • Готівкові кошти для каптіана

Вимоги щодо баластних вод

Відповідно до правил MARPOL та Державної екологічної інспекції України, всі баластні води повинні бути замінені в Чорному морі за межами виключної економічної зони України. Обмін повинен бути записаний в офіційних журналах кораблів. За умови отримання відповідного запиту, Капітан повинен повідомити Агенту кількість баластної води, яку він має намір скинути в гавань для проведення вантажної операції.

Максимально допустима концентрація основних забруднюючих речовин у внутрішніх морських водах та територіальних водах України:

  • Завислі речовини, мг / куб. дм – 2,0
  • Солоність, г / куб. дм – 18
  • Нафтопродукти, мг / куб. дм – 0,05 дм
  • Залізо, мг / куб. дм – 0,05 дм

Карти

Фотографії